Saturday, May 21, 2011

«ادغام راه و مسکن» این هفته در مجلس

تکلیف ادغام دو ارزانترین تور ترکیه  وزارتخانه مسکن وشهرسازی و راه وترابری این هفته در مجلس مشخص می شود.

قرار است لایحه شرح وظایف وزارتخانه جدید «زیربنایی» که از ادغام وزارت راه در وزارت مسکن به وجود می آید، فردا در مجلس اعلام ارزانترین تور دبی   وصول و بررسی شود و چنانچه مورد تصویب مجلس واقع شد در صورت تایید شورای نگهبان، دو روز بعد علی نیکزاد به عنوان وزیر به مجلس معرفی شود. هر چند گفته می شود در دولت گروهی بر این عقیده اند که ارائه لایحه الزام نیست و فقط باید وزیر معرفی شود؛ اما گروهی دیگر معتقدند برای شروع به کار وزارتخانه زیربنایی، فقط ارائه لایحه شرح وظایف کفایت می کند.
علی نیکزاد از 12 اردیبهشت به مدت سه ماه برای سرپرستی وزارت راه حکم گرفت؛ اما با توجه به اینکه از 19روز پیش اعتبار این حکم به پایان رسید، برای یک ماه اضافه تر، حکم حکومتی گرفته شده است. براساس این گزارش، درباره اینکه علی نیکزاد در مجلس بتواند رای اعتماد بگیرد یا نه؟ دو موضوع برای ارزانترین تور تایلند  نمایندگان حایز اهمیت است. اول هماهنگی کاری در ادغام وزارت راه در وزارت مسکن است که در این باره کارشناسان معتقدند اگر قرار باشد وزارت راه در یکی از وزارتخانه ها ادغام شود، وزارت مسکن بهترین گزینه است. هر چند پیش بینی می شود حجم سنگین مسوولیت در وزارت راه ممکن است ماموریت مهم تامین مسکن برای دهک های کم درآمد را تحت ارزانترین تور مالزی  الشعاع قرار دهد. نمایندگان همچنین برای رای به ادغام عملکرد سه ماهه نیکزاد را مورد بررسی قرار خواهند داد.
دو تحول در وزارت راه
رضا پیل پایه قائم مقام وزارت راه که 11اسفند سال گذشته با حکم نیکزاد در این سمت منصوب شد تصریح کرد: در دو ماه و چند روزی که کنار نیکزاد در وزارت راه حضور دارم، نظم خاصی در پروژه های عمرانی راه وترابری برقرار شده است. پیل پایه که 21 سال در وزارت راه سابقه فعالیت دارد، افزود: وزارت راه وزارتخانه ای بزرگ است و حجم کار آن بسیار گسترده است؛ اما سرپرست فعلی با تعریف پروژه ها به سطوح ملی یا استانی و مهم یا عادی، در حال حاضر آمار به روز از وضعیت پیشرفت پروژه ها را در وزارتخانه جمع آوری کرده که چنین وضعیتی ارزانترین تور سنگاپور   هیچ وقت با این دقت نداشتیم. وی با بیان اینکه کار تشکیلاتی نیکزاد در وزارت راه نیز سابقه نداشته، گفت: هم اکنون هفته ای یکبار معاونین گزارش ریز از وضعیت حوزه شان به سرپرست ارائه می کنند و ماهانه یکبار نیز مدیران استانی با حضور در تهران درباره پروژه های استانی گزارش می دهند. پیل پایه تصریح کرد: نیکزاد دو تحول اساسی در پروژه های وزارت راه ایجاد کرده به طوری که پیمانکاران را مجاب کرده؛ زمان دقیق برای بهره برداری اعلام کنند و دوم هزینه اجرا را به صورت مقطوع مشخص می کند. پیل پایه قائم مقام وزیر راه در پاسخ به یک پرسش دنیای اقتصاد گفت: رییس جمهور در دولت نهم ودهم پیشنهاد کرد وزیر راه شوم و
نپذیرفتم
مدیر کل حریم شهر تهران با اعلام اینکه مساحت شهر تهران براساس طرح تفصیلی 100 کیلومتر کاهش پیدا کرده و مقرر شده حریم شهر به کاربری های تجاری، خدماتی و ارزانترین تور ارمنستان  آموزشی با اولویت محیط زیست اختصاص پیدا کند، به شهروندان توصیه کرد قبل از خرید مسکن در مناطق نزدیک به حاشیه شهر تهران، درباره داشتن پایان کار، از شهرداری منطقه استعلام کنند.
سید مصباح الدین متقی در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه هم اکنون 900 هکتار از اراضی حریم شهر تهران تحت تصرف 31 تعاونی مسکن است، افزود: طبق طرح تفصیلی همه ساخت وسازهای غیرمجاز در اطراف و حریم تهران را به کمیسیون ماده 100 شهرداری برای تخریب معرفی می کنیم. این مقام ارزانترین تور استانبول  مسوول در شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: از آنجا که محدوده شهر تهران کوچک شده است، لازم است خریداران ملک در تهران، قبل از معامله نسبت به مجاز یا غیرمجاز بودن ساختمانی که می خواهند مالک آن شوند، استعلام کنند.
وی در عین حال افزود: حق و حقوق مالکانی که با کاهش 100 کیلومتری مساحت تهران، املاک شان در حریم قرار می گیرد، محفوظ خواهد ماند.
به گزارش دنیای اقتصاد، در حالی که ساخت وسازهای غیرمجاز در خارج از حریم تهران کماکان ادامه دارد، اما مدیر کل حریم شهرتهران براین باور است ارزانترین تور اندونزی  که شهرداری یکسری راهکارها برای از بین بردن این مشکل در نظر گرفته است.
متقی، مدیرکل حریم شهر تهران در این زمینه به «دنیای اقتصاد» گفت: آمارها نشان می دهد 900 هکتار از اراضی شهر تهران واقع در حریم شهر، تحت تصرف 31 تعاونی مسکن است که در حال انجام ساخت وساز غیرمجاز هستند. به دنبال این اتفاق مقرر شده است که مدیران این تعاونی ها با استاندار تهران نشستی را برگزار کنند. به گفته وی، حقوق ارزانترین تور آفریقای جنوبی  قانونی این تعاونی ها در صورت مشخص شدن از طریق وزارت مسکن و نیز جهاد کشاورزی احقاق خواهد شد. متقی افزود: عضویت شهروندان در این نوع تعاونی ها در حالی است که شهرداری بارها تاکید کرده است که مردم به هیچ وجه اقدام به خرید املاک فاقد پایان کار و سند نکنند.
متقی با اشاره به اینکه شهرداری به هیچ وجه ارزانترین تور آنتالیا  در برابر ساخت وسازهای غیرمجاز که خارج از حریم شهر است، کوتاه نمی آید، تاکید کرد: در صورت لزوم ساختمان هایی که در خارج از حریم ساخته شده اند تخریب خواهند شد، همچنان که اخیرا در یکی از مناطق شهرداری تهران که یک برج 12 طبقه در خارج از حریم قانونی شهر ساخته شده بود تخریب شد. وی با اشاره به تراکم ساخت وسازهای غیرمجاز در منطقه 22 تهران گفت: شهرداری به منظور ممانعت از این اتفاق با مراجع ذی صلاح نامه نگاری کرده است و دستور توقف این ساخت وسازها را صادر کرده است. وی تداوم این ساخت وسازها در منطقه 22 را مشروط به بروز یکسری اتفاقات تعبیر کرد.
مدیر کل حریم شهر تهران گفت: البته گاه عبور از یکسری از مبادی برای ممانعت از اجرای این نوع ساخت وسازها سخت است، اما با این وجود مقرر شده است که با رایزنی ارزانترین تور مارماریس  های صورت گرفته با مراجع ذی صلاح ،با تخریب این نوع ساخت وسازها وتبدیل آنها به فضای سبز، زمینه نهادینه کردن ساخت وسازهای مجاز در پایتخت فراهم شود.
مدیرکل حریم شهر تهران گفت: اقدامات مختلف در حریم تهران باید براساس طرح جامع تهران صورت گیرد و به موجب این طر ح حریم شهر تهران بیشتر از هرچیز کاربری تجاری، خدماتی و آموزشی با اولویت محیط زیست را دارد. وی درباره اینکه پیش از این متولیان شهرداری هشدار داده بودند که اگر ارزانترین تور کوش آداسی  نهادها و ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی نسبت به توقف ساخت وساز غیرمجاز اقدام نکنند لیست آنها بدون توجه به جایگاه آنها اعلام خواهد شد، گفت: شهرداری در این زمینه کاملا مصمم است اما با توجه به روابط حسنه ای که در حال حاضر برقرار شده فعلا به نظر می رسد دورنمای همکاری مدیریت شهری با این دستگاه ها مطلوب است و آنها از دستورات شهرداری تمکین خواهند کرد. وی گفت: شهرداری تصمیم دارد نیمه اول سال جاری رایزنی های خود را با این ارگان ها انجام دهد تا به نتیجه مدنظر خود برای ممانعت از اقدامات غیر قانونی این نهادها برسد اما چنانچه این ارگان ها تمکین نکنند همچنان که ارزانترین تور ایتالیا  پیش از این وعده داده شد، شهرداری بدون هیچ تخفیف لیست نهادهای متخلف در این زمینه را اعلام عمومی خواهد کرد.
6 هزار کیلومتر مربع مساحت حریم
متقی تاکید کرد: براساس طرح تفصیلی مساحت شهر تهران از5/734 کیلومتر مربع به 5/634 کیلومتر مربع کاهش پیدا کرده که بدین ترتیب 100 کیلومتر از محدوده شهری کاسته می شود و به حریم تهران افزوده می شود. با این تغییر، هم اکنون مساحت حریم تهران 6 هزار کیلومتر مربع است. وی درباره رویکرد ارزانترین تور فرانسه  طرح تفصیلی در برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز گفت: براین اساس مقرر شده است که ساخت وسازهای غیرمجاز به کمیسیون ماده 100 ارجاع شود و سپس دستور تخریب برای این نوع ساخت وسازها صادر شود. وی خاطرنشان ساخت: براین اساس املاک قانونی که به موجب این طرح خارج از حریم شهر تهران قرار می گیرند با تدابیری حق و حقوق آنها جبران خواهد شد این درحالی است که در مقابل به هیچ وجه در برابر املاکی که بدون سازوکار قانونی ساخته شده باشند تعهدی وجود نخواهد شد. اما در این بین دکتر ناصر کرمی ، کارشناس شهری نیز به «دنیای اقتصاد» گفت: کاهش محدوده شهر تهران و افزایش حریم آن اقدام مطلوبی است، چرا که اساسا ساخت وسازهایی که در تهران صورت گرفته است بیش از ظرفیت شهر است به طوری که محدوده تهران به شکل غیرمجاز و مغایر با استانداردهای زیست محیطی گسترش پیدا کرده بود. وی تاکید کرد: کاهش محدوده ارزانترین تور پاریس   شهر اقدام خوبی است که به منظور جلوگیری از افزایش تبعات زیست محیطی این شهر بسیار لازم است و چنانچه از این طرح حمایت جامعی به عمل آید زمینه ای ایجاد خواهد شد که به موجب آن از ساخت و سازهای غیرمجاز توسط ارگان هایی که عموما قوی دست هستند، جلوگیری شود.


حجم ساخت وساز در شهر تهران ارزانترین تور لندن  بعد از افت در دو سال پیاپی، سرانجام در سال89 رشد مثبت و قابل ملاحظه ای پیدا کرد، اما در حالی که انبوه سازان «پارسال» را مطلوب و در عین حال بی سابقه عنوان می کنند، آمارها نشان می دهد بازار ساخت وساز در پایتخت هنوز تا رکورد سال86 – سال اوج رونق مسکن- فاصله دارد که به احتمال زیاد در سال جاری این فاصله برطرف خواهد شد.
جدیدترین گزارش دفتر صدور پروانه های ساختمانی شهرداری تهران که در اختیار «دنیای اقتصاد» قرار گرفته حاکی است: «طی 12 ماه سال89 تعداد 127 هزار و 508 واحد مسکونی در پایتخت ساخته شده که این حجم نسبت به سال قبل از آن 42درصد رشد کرده است. این در حالی است که ساخت وساز مسکونی در تهران طی سال های 87 و 88 به ترتیب 14- درصد و 43- درصد رشد کرده بود.»
در سال86 که قیمت مسکن به شکل خیره کننده بالا رفت و سود در بازار مسکن نجومی شده بود، عملکرد سرمایه گذاران ساختمانی و انبوه سازان در تهران، بی سابقه افزایش ارزانترین تور اسپانیا  پیدا کرد؛ طوری که تعداد واحدهای مسکونی که کلنگ آنها در سال86 زمین زده شد از مرز 180 هزار واحد مسکونی تجاوز و 71 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد کرد. در آن سال (86) میزان تقاضای سالانه مسکن در تهران کمتر از 100 هزار واحد تخمین زده می شد.
به این ترتیب به رغم صعودی شدن آمار ساخت ارزانترین تور استرالیا  مسکن در تهران طی سال89، عملکرد انبوه سازی حدود 50 هزار واحد کمتر از سال 86 بوده است که پیش بینی می شود در سال جاری این کمبود جبران شود.
در سال 89 چنانچه رفتار انبوه سازان شهر تهران به صورت فصلی مورد ارزیابی قرار بگیرد، نرخ رشد ساخت وساز در مقاطعی از سال تا مرز دو برابر مدت مشابه سال 88 افزایش پیدا کرد؛ طوری که در 5 ماه اول پارسال تعداد واحدهایی که برای ساخت آنها پروانه ساختمانی صادر شد 75 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش پیدا کرد و همچنین در نیمه اول پارسال نیز معدل ساخت وساز در تهران 85 درصد رشد کرد.
بیشترین حجم فعالیت ساختمانی در تهران طی سال گذشته مربوط به ماه اسفند بوده؛ طوری که در این ماه تعداد واحدهای ساخته شده دو برابر ماه های ارزانترین تور یونان   دیگر بوده است. پارسال ماهانه برای حدود 10 هزار واحد مسکونی مجوز ساخت در تهران صادر شده که این رقم در آخرین ماه سال، به 22 هزار واحد مسکونی رسید.براساس این گزارش، در سال گذشته 17 درصد کل مجوزهای ساختمانی صادر شده در تهران، مربوط به بافت های فرسوده بوده؛ طوری که از 127 هزار واحد مسکونی جدید، نزدیک به 23 هزار واحد مسکونی در ارزانترین تور لبنان  محله های فرسوده در قالب نوسازی ساخته شد. میزان نفوذ سازنده ها به بافت فرسوده تهران در مقایسه با سال های قبل مناسب و همراه با رشد ارزیابی شده است و این رقم قرار است برای امسال به 50هزار واحد برسد.در حال حاضر کارشناسان مسکن پیش بینی می کنند با توجه به اجرای قریب الوقوع طرح تفصیلی تهران و همچنین به دلیل اینکه امسال دومین سال رونق مسکن محسوب می شود، میزان ساخت وسازها در سال جاری شدت بیشتری نسبت به سال89 بگیرد. جزئیات گزارشی که دفتر صدور پروانه های ساختمانی شهرداری تهران منتشر کرده حاکی است طی 12 ماه سال گذشته در مجموع 18 هزار و 300 پروانه ارزانترین تور کیش  ساختمانی در پایتخت صادر شده است که با این پروانه ها، کلنگ ساخت 127 هزار واحد مسکونی زمین زده شد. سال گذشته از کل پروانه های صادره 4555 پروانه مربوط به بافت های فرسوده بوده است.
در سال های 86، 87 و 88 نیز به ترتیب 183 هزار و 210 واحد، 157 هزار و 561 واحد و 89 هزار و 280 واحد مسکونی در تهران ساخته شده است.


ستون امروز نبض بازار به معرفی عجایب بازار ارزانترین تور سریلانکا  مسکن از «دید کوه البرز» گرفته تا «پارکینگ مشاع» پرداخته که بدین شرح است:

259 میلیون تومان هزینه دید ابدی البرز
یک واحد 95 متر مربعی با امکانات 2 خواب ، پارکینگ و انباری در خیابان افتخاری در منطقه دارآباد به بازار فروش عرضه شده و قیمت هر متر مربع ارزانترین تور پاتایا  این واحد 2 میلیون و 700 هزار تومان از سوی مالک پیشنهاد شده است و نکته قابل توجه ، وعده ای است که فروشنده با عنوان «دید ابدی البرز» در این واحد مسکونی به خریدار داده است.
فروش به صورت قولنامه
در همین حال بنگاهداری در حوالی بلوار آبشناسان برای جذب برخی از فروشنده ها اعلام کرده که تنظیم معاملات خرید و فروش را در این بنگاه بصورت وکالتی یا قولنامه ای تنظیم می کند.
فروش ملک با هر شرایطی
از طرف دیگر در منطقه تهرانسر البته به ارزانترین تور امارات  گفته مالکی در دنج ترین محله این منطقه ، یک واحد 61 متری آماده تحویل به مشتری است و مالک این واحد فروشی اعلام کرده که واحد خود را با آپارتمان بزرگ تر در محدوده بلوار فردوس ، پونک و جنت آباد یا با پول نقد یا معاوضه با خودرو به خریدار واگذار می کند و حتی راضی به فروش اقساطی نیز هست.
پارکینگ مشاع
معمولا واحدهایی که از پارکینگ برخوردار هستند علاوه براینکه در سند قید می شود، در طبقه پارکینگ نیز سهم هر واحد به صورت واضح مشخص می شود، اما در ارزانترین تور کویت  یک فایل فروش واحد 60 متری چند سال ساخت در خیابان شریعتی عنوان شده که این واحد از پارکینگ مشاع برخوردار ارزانترین تور کوالالامپور  است با این حساب مشخص است که هر واحدی می تواند از پارکینگ فوق استفاده کند و حق دیگری را ضایع کند.


.

No comments:

Post a Comment