Sunday, October 10, 2010

بازار املاک کلنگی رونق دارد؟

در همین حال رکود 2 ساله ای که اجاره مسکن هشتگرد  بازار مسکن را در آغوش خود گرفته باعث شده تا بسیاری از فعالان دردستگاه برش بطری   بخش مسکن که طی سال های گذشته با عدم تجربه و همچنین به عنوان شغل دوم (دلالی) وارد بازار شده بودند، حال از بازار خارج شوند.
اما در همین حال اغلب افرادی که جزئی از سازندگان کهنه کار هستند و با سابقه طولانی در تابلوهای کنترل دیزل ژنراتور  حرفه ساخت وساز فعالیت دارند در حین مواجه شدن با چنین مشکلاتی بازار را ترک نمی کنند بلکه شیوه فعالیت خود را تغییر می دهند.
این روزها اکثر بنگاهداران مسکن فعال در تهران خبر از تمایل سازندگان به مشارکت در ساخت می دهند.
یکی از مشاوران املاک واقع در منطقه میدان ونک در رابطه با این مساله به دنیای اقتصاد گفت: در حال حاضر بازار مشارکت در ساخت نسبت به بازار خرید و طراحی شبکه حرفه ای  فروش واحدهای مسکونی رونق دارد چراکه در این قسمت از بازار سازنده و مالک، هر دو مایل به همکاری با یکدیگر هستند.
وی در ادامه افزود: در اکثر مواقع، زمانی خرید زمین شیراز  بازار مشارکت در ساخت پرطرفدار می شود که بازار خرید و فروش مسکن با رکود بلندمدت روبه رو شود.
سجودی همچنین درباره این موضوع اظهار کرد: هنگامی که بازار از لحاظ رونق متوقف شده و وضعیت آینده آن خرید آپارتمان هشتگرد  قابل پیش بینی نیست از یک سو مالک جرات ریسک (خرید) را به خود نمی دهد زیرا نمی داند که ضرر یا سود نصیبش خواهد شد و از طرف دیگر سازنده در این مواقع ترجیح می دهد ماشین حفاری وبرداشت خاک  سرمایه خود را برای ساخت وساز نصف کند تا در زمان مواجه شدن با ضرر احتمالی از کمترین ضربه برخوردار شود.
اکنون که بازار مسکن در چنین شرایطی به سر می برد و به علت  آنکه ساخت و ساز حرفه اصلی سازندگان محسوب می شود و آنها نمی توانند اجاره آپارتمان تبریز  تا زمان بهبود بازار بدون فعالیت باقی بمانند به همین خاطر به مشارکت در ساخت روی آورده اند.
اما در همین حال بنگاهدار دیگری که در منطقه غرب تهران فعالیت می کند فروش زمین هشتگرد  در رابطه با وضعیت فعلی بازار مشارکت در ساخت اظهارات متفاوتی به دنیای اقتصاد ارائه کرد: در حال حاضر بازار مسکن با بی اعتمادی مواجه شده است که همین امر باعث توقف بیشتر معاملات و حتی قراردادهایی نظیر مشارکت در ساخت شده است.
ناصری به این مساله اشاره کرد: بدقولی سازنده هایی که نتوانستند در قرارداد مشارکت در ساخت، ملک فروش ویلا تنکابن  را در زمان تعیین شده و مشخص تحویل دهند یا عدم  خبر های سمنان  استفاده از مصالح مرغوب یا سوءاستفاده جعلی افراد از عنوان سازنده باعث شده تا اغلب مالکان اعتماد خود را از دست بدهند
رییس اتحادیه ضخامت سنج دیواره بطری  مشاوران املاک کشور در گفت وگو با دنیای اقتصاد وضعیت فعلی بازار اجاره را این چنین توصیف کرد: در فصل تابستان بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی، رشد بین 5 تا 7 درصدی را تجربه کرد و آن دسته از افرادی که این میزان درصد را با 10 برابر افزایش اعلام کردند تنها شایعه بود که عملیات مرصاد  تصمیم داشتند با این اظهارات نادرست بازار اجاره را دچار تشویش کنند و از این طریق به مقاصد خود دست یابند.

مصطفی قلی خسروی در ادامه اذعان کرد : معمولا قبل  رهن آپارتمان شاهین شهر از مهر و فروردین ماه که از ماه های پر رونق بازار مسکن محسوب می شود اجاره مسکن تهران  بازار از لحاظ میزان نرخ دچار تشویش می شود، اما در حال حاضر بازار اجاره در یک وضعیت کاملا آرام به سر می برد.
وی همچنین درباره علت نحوه دریافت مبلغ رهن و اجاره توسط مالکان خاطرنشان کرد: به علت اینکه موجران، در گذشته بازار مسکن را با امنیت کافی همراه نمی دانستند و بیم از این مساله داشتند که مبادا مستاجر در زمان پایان مهلت قرارداد ملک را تحویل بدهد یا نه، به همین خاطر واحدهای خود را با شرایط رهن کامل به مستاجر طراحی حرفه ای سایت  می سپردند، اما حال که بازار مسکن از نگاه موجران از امنیت کامل رهن آپارتمان شیراز  برخوردار است دیگر واحدهای خود را رهن کامل نمی دهند بلکه بیشتر مبلغ اجاره را به صورت اجاره ماهیانه مایل دارند دریافت کنند.


.

No comments:

Post a Comment