Saturday, October 23, 2010

نرمش با انبوه سازان مسکن مهر، چرا؟

در خبرها آمده بود علی نیکزاد وزیر دستگاه اندازه گیری حجم گاز  مسکن بعد از ظهر پنج شنبه گذشته در بازدید از پروژه های در حال ساخت مسکن مهر در لنگرود در اجاره آپارتمان هشتگرد  استان گیلان، اعلام کرده «پیمانکاران باید در مدت 14 ماه واحدهای مسکونی مهر را به پایان رسانده و تحویل متقاضیان دهند.»

اگر این نقل قول که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده، صحت داشته باشد، به این معنی است که وزارت مسکن رهن آپارتمان شیراز  متفاوت از آنچه در متن تفاهم نامه سه جانبه –قرارداد  ساخت مسکن مهر- با انبوه سازان منعقد شده، می خواهد عمل کند. در تفاهم نامه ساخت مسکن مهر که اواخر سال گذشته با بیش از یک هزار انبوه ساز منعقد شد، قید شده است: «ساخت و تحویل واحدهای مسکونی مورد نظر به عنوان وظیفه سازنده باید حداکثر در 12 ماه انجام بگیرد. در غیر این صورت ,واحدهای صنعتی  سازنده مشمول جریمه می شود.»
اما اکنون ظاهرا قراردادهای ساخت مسکن مهر 2 ماه دیگر تمدید شده است.
هر چند روز گذشته خبرنگار دنیای اقتصاد موضوع «14 ماه» را از معاون وزیر ویلا رشت  مسکن پرسش کرد و جمشید هفته نامه شاهرود  نورصالحی در این باره اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: «مدت اعتبار قراردادها کماکان 12 ماهه است»، اما چنانچه تمدید 2 ماهه قراردادهای ساخت مسکن مهر واقعی باشد؛ یعنی اینکه با سازنده ها قرار است نرمش به جای تنبیه در صورت عدم تعهد به مفاد قرارداد مسکن مهر، انجام بگیرد.
قراردادهای ساخت مسکن مهر با قیمت متری 300 هزار تومان بدون الزام به تکمیل کامل واحدهای مسکونی، امتیاز بزرگی است که دولت در طول این سال ها، آن را به خرید آپارتمان تبریز  انبوه سازان برای مسکن مهر اعطا کرده است. پس نباید کوچک ترین بدقولی یا عدم تعهد به مفاد قرارداد از سوی طراحی حرفه ای سایت  پیمانکاران سربزند که متاسفانه طی ماه های اخیر نمونه ای از آن در شهر جدید پرند رخ داد و بدون هرگونه جریمه یا تذکر کتبی، سازنده ها مشغول به ادامه کار هستند.
در این باره شاید انبوه سازان برای تاخیر به موضوع عدم آماده سازی زمین یا تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی اشاره کنند؛ اما ماجرا هر چه هست، نتیجه منفی آن نصیب متقاضیان مسکن مهر می شود.
در حال حاضر به نظر می رسد از آنجا که دوره اعتبار قراردادهای ساخت مسکن مهر تقریبا به انتها نزدیک می شود، وزارت مسکن کروز کنترل سمند  باید نسبت به جریمه یا هر نوع ابزاری که بتواند ریسک تاخیر در تحویل واحدها را افزایش دهد، اقدام کند. همچنین این موضوع نیز باید مد نظر قرار بگیرد که اگر از همین خرید زمین هشتگرد  حالا با پیمانکاران متخلف یا سازنده هایی که به تعهداتشان عمل نمی کنند، برخورد نشود، مابقی پروژه ها نیز فروش آپارتمان شیراز  ممکن است راه تاخیر را انتخاب کنند
ه گزارش نیویورک تایمز وزارت دادگستری آمریکا هیات هایی را در تمام 50 ایالت این کشور مامور کرده که عملکرد بانک ها در مصادره خانه ها را بررسی کنند. این تصمیم پس از آن صورت می گیرد که بسیاری از بانک های وام  دهنده با استفاده از اسناد و مدارک نادرست اقدام به بیرون راندن مردم از خانه هایشان کرده اند و حکم مصادره برخی از این خانه ها حتی بدون مطالعه پرونده های آپارتمان تبریز  مربوط به آنها صورت گرفته است. این تصمیم سراسری مراجع قضایی آمریکایی نتیجه شهادت برخی از کارکنان 4 بانک معتبر این کشور در مورد تخلفات صورت گرفته در جریان مصادره خانه های مردم توسط این بانک ها است که در شهادت نامه ای در مقابل کمیته بانکداری سنای آمریکا گفته اند مسوولان بانک ها بدون آن که حتی به پرونده های مربوط به اجاره آپارتمان نور  این خانه ها نگاهی بیندازند، حکم تخلیه و مصادره بسیاری از آنها را صادر کرده اند. رویترز در رهن آپارتمان سمنان  این مورد گزارش داد: بسیاری از بنگاه های بزرگ وام مسکن در مورد میزان بدهی مشتریان خود اطلاعات نادرست ارائه داده اند.
به همین خاطر اوباما طرح جدید کنگره مبنی بر مقابله سخت تر با وام گیرنده های مسکن را برای بررسی بیشتر و اجاره آپارتمان شاهرود  سنجش تاثیر آن بر صاحب خانه های مقروض به بانک به کنگره بازگردانده است.
پیش بینی ها حاکی است تا پایان امسال یک میلیون و 200 هزار خانه دیگ  ر نیز به تصرف بانک ها در خواهد آمد که با  دستگاه برش بطری احتساب حراج یک میلیون خانه در سال گذشته تعداد خانوارهای بی خانمان شده به مرز 3 میلیون نزدیک می شود.

.

No comments:

Post a Comment