Wednesday, January 5, 2011

احداث یک میلیون مسکن در کشور

عضو کمیسیون تور ارزان دبی   عمران مجلس گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون مسکن توسط دولت در کشور در تور مسافرتی قبرس   حال احداث است که از این تعداد 200 هزار مسکن در سطح روستاها و مابقی آن در شهرها احداث می شود.

به گزارش موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حجت الاسلام محمدعلی رضایی اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران اسلامی یک کشور ارزانترین تور دوبی   جوان است، جوانان در آستانه ازدواج با مشکلی بزرگ به نام مسکن مواجه هستند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه این مشکل بزرگ اصلی ترین مشکل جوانان در آستانه ازدواج است باید برای رفع آن اقدامات اساسی و تمهیدات لازم انجام بگیرد. رضایی تصریح کرد: بر این مبنا اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به دنبال تقویت مسکن مهر هستند.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی همچنین به برنامه پنجم توسعه کشور ارزانترین تور تایلند   اشاره کرد و بیان داشت: جوانان در آستانه ازدواج باید برای پایداری هرچه بیشتر و تداوم زندگی خود از بخش مسکن مهر استقبال بیشتری داشته باشند. وی گفت: باید در راستای رفع اصلی ترین مشکل جوانان که مسکن است توجه بیشتری از سوی مسئولان صورت بگیرد. رضایی تاکید کرد: تعداد زیادی از این طرح در شهرهای زیر 25 هزار نفر و با معرفی بنیاد مسکن در حال ساخت است.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت مسکن روستایی در شهرهای زیر 25 هزار نفر راضی کننده است، افزود: اما این طرح در شهرهای بزرگ تور مسافرتی استانبول   از پیشرفت راضی کننده ای برخوردار نیست. وی از ارزیابی روند ساخت مسکن در خراسان رضوی اظهار داشت: روند ساخت مسکن مهر در تور کیش   استان مثبت ارزیابی می شود
کیفیت روسازی و زیرسازی ها در ایران همواره موضوع مناقشه برانگیز جامعه مهندسی ایران در 70 سال گذشته بوده و این سوال همیشه مطرح است که چرا ارتقای کیفیت راه های ایران به نتیجه نمی رسد.

البته هر از چندی شاهد اخباری در رسانه ها درباره اصلاح قیر و آسفالت و تور مسافرتی ارزانترین تور بلاروس    اخذ ضمانت دوام 5 ساله و 10 ساله هستیم؛ اما نتیجه نهایی تور ارزان بلغارستان    آن چیزی است که مردم به هنگام رانندگی زیر پای خود حس می کنند و البته در این باره حس خوبی ندارند. تنها صنف جلوبندی سازان اتومبیل از وضعیت موجود رضایت کامل دارند. آخرین گزارشی که از سوی پژوهشکده حمل و نقل ـ وابسته به وزارت راه و ترابری ـ درباره علل خرابی های زودرس روسازی های آسفالتی ایران منتشر شده است، نشان می دهد که دلایل اصلی خرابی های زودرس رویه های آسفالتی در ایران، مشکلات ناشی از عدم دقت در طراحی، ضعف اجرایی پیمانکاران، ضعف کنترل و نظارت و مشکلات ناشی از طرف کارفرما بوده است. این در حالی است که موارد اشاره شده به طور کلی ناشی از عدم مدیریت کامل بر فرآیند راهسازی است. اما اشکالات ارزانترین تور مالزی   کیفیت راه ها فقط به افزایش هزینه سرمایه گذاری صورت گرفته محدود نمی ماند، بلکه خساراتی هنگفت به بخش های مختلف اقتصادی می زند.
هنوز آمار دقیقی از اینکه چه میزان از تصادفات جاده ای ایران به کیفیت پایین راه ها مربوط است منتشر نشده؛ اما ناگفته پیداست که طرح هندسی راه و کیفیت پایین آسفالت، شکست ها و نشست های موجود راه های نباید در بروز تصادفات بی تاثیر باشد. پایین نگه داشتن ظرفیت مجاز حمل بار انواع کامیون ها نیز یکی از نتایج ضعف راه ها است؛ چراکه از نظر مسوولان راهداری کشور، آسیب پذیری راه های موجود در برابر تورارزان بحرین   عبور کامیون ها با میزان بار استانداردی که می توانند حمل کنند تشدید می شود. هرچند نتایج مطالعات به دست آمده توسط کارشناسان ایران فریمکو نشان می دهد که قابلیت های بارپذیری همه جاده ها به هنگامی که کامیون ها به وزن مجاز خود نزدیک می شوند، کمترین آسیب را از نظر جابجایی بار خالص به راه وارد می کند. همین موارد باعث بالا بودن متوسط مصرف سوخت برای ارزانترین تور مالدیو  جابه جایی بار در کشور شده است. در ایران برای هر 1000 تن ـ کیلومتر بار جابه جا شده توسط ناوگان حمل جاده ای، 69لیتر سوخت ارزانترین تور مارماریس  مصرف می شود، شاخصی که متوسط جهانی آن 33 لیتر است. به بیان دیگر متوسط مصرف سوخت برای جابه جایی بار جاده ای در ایران بیش از 2 برابر دنیاست. علت به وجود آمدن این وضعیت، پایین بودن ظرفیت مجاز حمل بار در کنار فرسوده بودن ناوگان حمل بار جاده ای است و فرسوده بودن ناوگان حمل بار نیز، متاثر از ضوابط تعیین ظرفیت مجاز حمل بار در کشور است؛ چراکه ناوگان نوسازی شده نه تنها برای حمل بار هیچ گونه امتیازی به دست نمی آورد بلکه در برخی مواقع ناگزیر است که بار کمتری نیز حمل کند. در سال های اخیر تحولات وسیعی برای ظرفیت حمل بار کامیون ها انجام گرفته؛ اما در حال حاضر برای کامیون های ساخته شده در سال 2010 براساس تور ارزان روسیه   قانون مربوط به سال 1336 وزن مجاز عبوری تعیین می شود. یکی از دلایل این امر نیز پایین بودن کیفیت روسازی جاده های ایران است. در چنین چشم اندازی اقدام مجتمع ایران فریمکو ـ پارس لانه برای دعوت از کارشناسان، اساتید و مهندسین مشاور و راهسازی و مدیران دولتی و خصوصی برای بازدید از مراحل اجرایی ساخت با دوام ترین راه آسفالتی ایران که برای ترافیک سنگین طراحی شده است، می تواند زمینه ای باشد برای ساخت راه تور مسافرتی آنتالیا   با کیفیت و با عمر طولانی. ساخت راه بادوام نه تنها کاری ناممکن نیست، بلکه نیازمند اندکی دقت در مراحل طراحی و ساخت و نظارت است.

.

No comments:

Post a Comment